Smite 2 Preview - Prachtige update, maar nog wel wat karig

Waar is iedereen.Toen Hi-Rez Smite 2 aankondigde, was ik toch geïnteresseerd. Ik zocht eigenlijk altijd al een moment om serieus in de game te duiken, en met een nieuwe engine, verbeterde visuals en vooral een schone lei voor veel spelers leek dit het ideale moment.

featured-image

Als een groot fan van het MOBA-genre heeft Smite altijd een speciaal plekje gehad. Het was die ene game in een van mijn favoriete genres die het helemaal anders aanpakte. Een cruciaal verschil tussen de reguliere MOBA's en Smite ligt in de camerastijl en gameplay.

Terwijl een standaard MOBA de game van bovenaf presenteert, vergelijkbaar met een RTS zoals Age of Empires, kiest Smite voor een third-person camera en gameplay. Dit betekent dat je beweegt met WASD in plaats van de muis, en dat je standaard aanvallen precisie vereisen in plaats van simpelweg op een vijand te klikken. Bovendien wordt Smite gekenmerkt door een unieke setting geïnspireerd op de mythologieën van diverse culturen.



Toch heeft de game mij nooit echt weten vast te houden. Uiteindelijk heb ik slechts 164 uur in de tien jaar oude third-person MOBA gestoken en heb ik nooit echt de serieuzere modi geprobeerd. 164 uur klinkt overigens als behoorlijk veel, totdat je het vergelijkt met de bijna 400 uur die ik in Dota 2 heb zitten of de 2.

540 uur in League. Toen Hi-Rez Smite 2 aankondigde, was ik toch geïnteresseerd. Ik zocht eigenlijk altijd al een moment om serieus in de game te duiken, en met een nieuwe engine, verbeterde visuals en vooral een schone lei voor veel spelers leek dit het ideale moment.

Dit weekend kon ik het dan eindelijk voor het eerst proberen, maar hoe ik me daarbij moest voelen...

De grote verandering Laten we meteen de grootste verandering behandelen die Hi-Rez heeft gemaakt, en tevens .